Slovenská pošta pokračuje v rozširovaní siete partnerských prevádzok na výdaj zásielok. Aktuálne má viac ako sto PoštaPointov v mestách a na vidieku približne v polovičnom pomere. Štátna poštová spoločnosť informovala, že ako najväčší poskytovateľ týchto služieb na Slovensku chce novým spôsobom doručovania zásielok zvýšiť jeho kvalitu, miestnu a časovú dostupnosť bez ohľadu na počet tzv. kamenných pôšt. Zároveň to pre ňu predstavuje hospodársky efektívne riešenie.
„PoštaPointy aktuálne poskytujú služby výdaja balíkových zásielok, tzv. balíkov na poštu, ktoré si zväčša objednávajú adresáti v e-shopoch,“ priblížil hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi. Zásielku na tieto miesta je podľa neho možné poslať komukoľvek aj cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty alebo jej webovú stránku. „Zásielky sa dajú uhrádzať v hotovosti aj bezhotovostnými platbami,“ podotkol.
Nový spôsob sa osvedčil
Mnohé partnerské prevádzky na výdaj zásielok sú otvorené aj cez víkendy a do neskorých poobedňajších hodín. Podľa pošty sú zatiaľ spoľahlivé, osvedčili sa, počet zásielok a zákazníkov v nich medzimesačne rastie. Slovenská pošta hľadá ďalších partnerov pre spomínané prevádzky vo viac ako sto lokalitách. „Prihlásiť sa môže akákoľvek prevádzka, ktorá spĺňa podmienky ako sú otváracie hodiny, minimálna vzdialenosť od najbližšieho poštového bodu, blízkosť parkovania, či priestor pre skladovanie zásielok,“ dodal Martin Guzi. Slovenská pošta zároveň bezplatne poskytuje multifunkčné zariadenie na výdaj, alebo snímanie zásielok a platbu kartou.
Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik spolu so Slovenskou republikou 1. januára 1993, sídlo má v Banskej Bystrici od 1. marca 1996. Na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu v zastúpení Ministerstva dopravy SR sa zmenila 1. októbra 2004. Slovenská pošta hospodári od svojho vzniku samostatne, čiže nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Zabezpečuje aj univerzálnu poštovú službu na základe poštovej licencie od štátu, má základné imanie vo výške viac ako 214 miliónov eur.