Viac

    Prieskum ukázal, že Slováci málo dôverujú spravodajstvu

    Dôvera v spravodajské médiá zostala na globálnej úrovni stabilná. Približne 40 percent respondentov výskumnému centra Reuters pre štúdium žurnalistiky potvrdilo, že správam väčšinou dôveruje. To je rovnaký výsledok ako v minulom roku, ale stále nižší než na vrchole pandémie koronavírusu. Otázkou zostáva, či dôvera v spravodajstvo dosiahla svoje dno.

    --- Reklama ---

    Najvyššiu mieru dôvery dosahuje Fínsko so 69 percentami. Najnižšia dôvera zo 47 analyzovaných krajín je v Grécku a Maďarsku s 23 percentami, nasledovanými Slovenskom s 25 percentami. Dôvera v médiá na Slovensku klesla najnižšie za osem rokov monitorovania. Ako upozorňujú výskumníci, skóre nie je objektívnym meradlom dôveryhodnosti správ, ale často odráža politické dianie.

    Dôveru v spravodajstvo podľa opýtaných naprieč krajinami, vekovými kategóriami a politickými názormi pomáhajú budovať vysoké štandardy, transparentnosť, nezaujatosť a spravodlivosť. Príliš kritický postoj, ktorý prekáža politikom, je považovaný za najmenej dôležitý faktor. To je známkou, že publikum od novinárov očakáva, že budú klásť ťažké otázky.

    Dôvera v spravodajské médiá zostala na globálnej úrovni stabilná. Približne 40 percent respondentov potvrdilo, že správam väčšinou dôveruje.

    Väčšina verejnosti chce presné a transparentné správy. Pod transparentnosťou si však novinári a verejnosť často predstavujú odlišné veci. Novinári sa zväčša zameriavajú na postupy spravodajstva a verejnosť na podozrenie, že v hre sú skryté komerčné alebo politické motívy.

    --- Reklama ---

    Podiel ľudí, ktorí sa selektívne vyhýbajú správam, na globálnej úrovni vzrástol z 29 percent v roku 2017 na aktuálnych 39 percent. Najčastejším dôvodom je, že spravodajské médiá sa často opakujú a sú nudné. Negatívny charakter samotných správ v niektorých vyvoláva pocit úzkosti a bezmocnosti. Ľudia sa cítia vyčerpaní množstvom správ, pričom často zmieňujú, že spravodajstvo o vojnách, katastrofách a politike vytláča iné udalosti.

    K pocitu preťaženia mohlo prispieť používanie smartfónov a rastúci počet notifikácií z rôznych aplikácií. V tejto súvislosti je pozoruhodné, že väčšina vydavateľov plánuje produkovať čoraz viac spravodajských materiálov, videí či podcastov.

    Vydavatelia o preťaženosti svojho publika vedia. Problém riešia aj zacielením na potreby užívateľov. Byť v obraze, vzdelávať sa a získať rôzne pohľady na vec sú podľa prieskumu tri najdôležitejšie potreby užívateľov na celom svete. Čo sa týka aktuálnosti, médiá odvádzajú podľa respondentov dobrú prácu. Väčšia informačná medzera je v poskytovaní širšieho súboru názorov a tiež v oblasti správ, ktoré ponúkajú viac nádeje a optimizmu.

    Konzumenti správ by uprednostnili zníženie počtu neustále aktualizovaných správ a zároveň rozšírenie kontextu, čo by im pomohlo lepšie pochopiť okolitý svet. Nie je cieľom, aby správy boli zábavnejšie, ale aby dávali pocit nádeje.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Druhá zahraničná cesta prezidenta Petra Pellegriniho viedla do Poľska, kde ho dnes vo Varšave prijal poľský prezident Andrzej Duda.

    Prezident SR odsúdil streľbu na D. Trumpa a prerastanie násilia do politiky

    Po páde stanu na festivale Pohoda zasahovalo 30 hasičov

    Polícia začala pre pád stanu na festivale Pohoda trestné stíhanie

    Slovensko zažíva energetickú kalamitu. Bez prúdu je viac ako 10-tisíc domácností na celom území krajiny

    Pandemická skupina má o zdravotných predpisoch rokovať opäť v auguste

    Hygienickým požiadavkám na kúpanie nevyhoveli 4 vodné plochy a jedno kúpalisko

    Ak potrebujú slovenské domácnosti šetriť, 66 % z nich obmedzí najmä nákupy oblečenia. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti KRUK.

    Slováci riešia obsah svojej poistky až, keď je neskoro

    podvodom vylákali takmer 30-tisíc eur

    Viac než polovica zamestnancov považuje možnosť pracovať z domu za samozrejmosť, ukázal prieskum