Viac

    Výdavky politických strán na online reklamu na sociálnych sieťach sa vyšplhali na najmenej 2,8 milióna eur

    Výdavky politických strán na online reklamu na platformách Facebook, Instagram, Google či YouTube sa vyšplhali na najmenej 2,8 milióna eur.

    --- Reklama ---

    Investovali státisíce

    Do online kampane najviac investovalo hnutie Progresívne Slovensko, celkovo viac ako 394-tisíc eur. Za ním sa umiestnili Demokrati s celkovým vynaložením 342-tisíc eur a hnutie Sme rodina, ktoré taktiež prekonalo tristotisícovú hranicu. Nezisková organizácia Transparency International Slovensko (TIS) do monitoringu zahrnula viac ako 400 profilov politických subjektov a politikov. Išlo o profily, za ktorých reklamy platila niektorá z 27 kandidujúcich strán.

    Výdavky politických strán na online reklamu

    TIS ďalej informovala, že záver kampane bol najsilnejší zo strany hnutia OĽaNO a priatelia. Do kampane na sociálnej sieti Facebook investovalo 80-tisíc eur za posledné tri týždne. „Ich videá so Zlaticou Kušnírovou, ktoré spoločnosť Meta (vlastniaca Facebook či Instagram, pozn. SITA) predčasne pozastavila, a bitkou Igora Matoviča (OĽaNO a priatelia) so Smerákmi, patrili vôbec k najpromovanejším politickým reklamám v kampani. Za prvé podľa knižnice reklám Meta uhradilo OĽaNO sedem až osemtisíc eur, za druhé o dvetisíc menej,“ informovala TIS.

    Dodáva, že obe videá podľa údajov z databázy dosiahli do milióna zobrazení. Z hľadiska počtu platených reklám na sociálnych sieťach vlastnených spoločnosťou Meta bolo hnutie štvrtým najčastejšie platiacim subjektom.

    --- Reklama ---

    Na už spomínaných sieťach celkovo najviac reklám sponzorovalo Kresťanskodemokratické hnutie (KDH), a to konkrétne 3 674 a strana Smer – sociálna demokracia (Smer-SD), celkovo 3 131. TIS tvrdí, že víťaz parlamentných volieb však do reklám investoval citeľne menej ako KDH či iné politické strany, „keďže ich často ostro vyhranený obsah sa dokázal presadzovať aj organicky“. Lídra Smeru-SD Roberta Fica sleduje 257-tisíc ľudí, jeho posty pred voľbami komentovalo tisíce užívateľov a niektoré dokonca zdieľalo okolo 10-tisíc ľudí.

    Demografické cielenie

    Kresťanská únia, ktorá je súčasťou koalície OĽaNO a priatelia, je subjektom, ktorý najviac cielil svoje online reklamy na ženy. Tie tvorili viac ako dve tretiny ich publika. Asi dve tretiny mužov oslovovalo platenými statusmi hnutie Republika, strana Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko a Komunistická strana Slovenska.

    Na mladých voličov do 24 rokov sa podľa TIS sústredilo najmä PS, išlo o 31-percentný podiel zásahu a voličov vo veku 65 a viac rokov sa snažila zaujať najmä strana Smer-SD, celkom 25-percentný podiel. Na voličov v Bratislavskom kraji sa najviac zamerala strana Sloboda a Solidarita s 24-percentným podielom, naopak najmenej Smer-SD so šesťpercentným podielom.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Kotlár deklaruje, že rozviazal pracovnoprávny vzťah s ministerkou kultúry Šimkovičovou

    Slováci môžu dostávať od štátu 150 eur mesačne. Máš nárok na tento príspevok aj ty?

    Prezidentka nevylučuje veto aj podanie na Ústavný súd v prípade rušenia Úradu špeciálnej prokuratúry

    Putin bude opäť kandidovať v nadchádzajúcich prezidentských voľbách

    počet fiktívnych živnostníkov na Slovensku

    Aj na Slovensku budú firmy platiť minimálne 15 percent globálnu daň z príjmu

    Na mnohých miestach Slovenska sa môže tvoriť hmla. Hrozia aj povodne

    Šimkovičová má pôsobením v TV Slovan porušovať zákon. Progresívne Slovensko podalo podnet

    Husté sneženie na strednom Slovensku si vyžiadalo svoju daň. Spôsobilo energetickú kalamitu