Viac

    Výdavky politických strán na online reklamu na sociálnych sieťach sa vyšplhali na najmenej 2,8 milióna eur

    Výdavky politických strán na online reklamu na platformách Facebook, Instagram, Google či YouTube sa vyšplhali na najmenej 2,8 milióna eur.

    --- Reklama ---

    Investovali státisíce

    Do online kampane najviac investovalo hnutie Progresívne Slovensko, celkovo viac ako 394-tisíc eur. Za ním sa umiestnili Demokrati s celkovým vynaložením 342-tisíc eur a hnutie Sme rodina, ktoré taktiež prekonalo tristotisícovú hranicu. Nezisková organizácia Transparency International Slovensko (TIS) do monitoringu zahrnula viac ako 400 profilov politických subjektov a politikov. Išlo o profily, za ktorých reklamy platila niektorá z 27 kandidujúcich strán.

    Výdavky politických strán na online reklamu

    TIS ďalej informovala, že záver kampane bol najsilnejší zo strany hnutia OĽaNO a priatelia. Do kampane na sociálnej sieti Facebook investovalo 80-tisíc eur za posledné tri týždne. „Ich videá so Zlaticou Kušnírovou, ktoré spoločnosť Meta (vlastniaca Facebook či Instagram, pozn. SITA) predčasne pozastavila, a bitkou Igora Matoviča (OĽaNO a priatelia) so Smerákmi, patrili vôbec k najpromovanejším politickým reklamám v kampani. Za prvé podľa knižnice reklám Meta uhradilo OĽaNO sedem až osemtisíc eur, za druhé o dvetisíc menej,“ informovala TIS.

    Dodáva, že obe videá podľa údajov z databázy dosiahli do milióna zobrazení. Z hľadiska počtu platených reklám na sociálnych sieťach vlastnených spoločnosťou Meta bolo hnutie štvrtým najčastejšie platiacim subjektom.

    --- Reklama ---

    Na už spomínaných sieťach celkovo najviac reklám sponzorovalo Kresťanskodemokratické hnutie (KDH), a to konkrétne 3 674 a strana Smer – sociálna demokracia (Smer-SD), celkovo 3 131. TIS tvrdí, že víťaz parlamentných volieb však do reklám investoval citeľne menej ako KDH či iné politické strany, „keďže ich často ostro vyhranený obsah sa dokázal presadzovať aj organicky“. Lídra Smeru-SD Roberta Fica sleduje 257-tisíc ľudí, jeho posty pred voľbami komentovalo tisíce užívateľov a niektoré dokonca zdieľalo okolo 10-tisíc ľudí.

    Demografické cielenie

    Kresťanská únia, ktorá je súčasťou koalície OĽaNO a priatelia, je subjektom, ktorý najviac cielil svoje online reklamy na ženy. Tie tvorili viac ako dve tretiny ich publika. Asi dve tretiny mužov oslovovalo platenými statusmi hnutie Republika, strana Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko a Komunistická strana Slovenska.

    Na mladých voličov do 24 rokov sa podľa TIS sústredilo najmä PS, išlo o 31-percentný podiel zásahu a voličov vo veku 65 a viac rokov sa snažila zaujať najmä strana Smer-SD, celkom 25-percentný podiel. Na voličov v Bratislavskom kraji sa najviac zamerala strana Sloboda a Solidarita s 24-percentným podielom, naopak najmenej Smer-SD so šesťpercentným podielom.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Finančná správa vyzbierala vyše 90-tisíc eur v pokutách od nepoctivých podnikateľov

    Z dôvodu vážnej dopravnej nehody na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Trenčína polícia uzavrela diaľnicu D1, a to už od križovatky Trnava.

    Na Letisku v Bratislave evakuujú ľudí. Niekto tam nahlásil bombu

    Vybrané diaľničné obchvaty miest budú na Slovensku od štvrtka zadarmo

    Na Kysuciach sa zrazil vlak s osobným autom, vodička utrpela zranenia

    Podľa najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu sa ku koncu júna 2023 nachádzalo v krajine 2 158 verejných nabíjacích bodov.

    Na Slovensku pribúdajú nabíjačky pre elektromobily. Už je ich vyše 2000

    Polícia zadržala na hranici cudzinca, ktorý mal falošné doklady

    Doručovacia služba Packeta, súčasť medzinárodného holdingu Packeta Group, zaznamenala v uplynulom roku pozoruhodný rast.

    Packeta pripravuje novinku. Mení sa zásadná vec, zásielku si vyzdvihneš jednoduchšie

    V radoch ukrajinských síl bojujúcich proti ruskej invázii pred niekoľkými dňami padol slovenský občan Rastislav Gajdošík.

    Slovenský dobrovoľník padol pri obrane Ukrajiny