Viac

    Volebnú kampaň sprevádzajú antikampane, niektoré z nich sú za hranou zákona

    Výsledky volieb sa okrem politikov pokúšajú ovplyvňovať aj rôzne záujmové skupiny. Tie platenou reklamou útočia najmä na doterajšiu vládnu zostavu.

    --- Reklama ---

    Na sociálnej sieti o tom informovala nezisková organizácia Transparency International Slovensko (TIS), podľa ktorej sa niektoré antikampane dostali za hranu zákona. Organizácia sa preto rozhodla obrátiť s podnetom na volebnú komisiu a okresný úrad.

    „Vďaka zmene volebného zákona (vypusteniu inštitútu tretej strany) chýba takýmto občianskym aktivitám potrebná transparentnosť, nie je jasná ich veľkosť, ani kto ich platí,“ vysvetľuje TIS s tým, že najväčšou antikampaňou je Voľte s rozumom, ktorá nepriamo kritizuje doterajšiu vládu a volá po návrate skúsených politikov. Ako organizácia spresnila, za antikampaňou stojí občianska komisia na čele s exministrom nominovaným stranou Smer Jurajom Draxlerom. Trasparency odhaduje, že billboardy tejto kampane stáli tisíce až desiatky tisíc eur.

    „Antikampaň podľa nás až doteraz balansovala na hrane zákona, ktorý tretím stranám zakazuje platené aktivity na podporu alebo v neprospech kandidujúcich strán. V najnovšom platenom videu na internete však Draxler pritvrdil. Jeho kritika už priamo mieri na hlavu bývalého premiéra Igora Matoviča, či šéfa SaS Richarda Sulíka,“ uvádza TIS.

    --- Reklama ---

    Na Matoviča podľa TIS útočí aj ďalšia menšia kampaň s názvom Klamal som vás. Upozornili na ňu Aktuality.sk. „Na prvý pohľad ide o iniciatívu nespokojných voličov, je však za ňou Rado Baťo, bývalý podpredseda Dobrej voľby, ktorá sa zlúčila so stranou Hlas,“ vysvetlila organizácia s tým, že sa Baťovi podarilo získať internetovú doménu matovic.sk.

    „Na webe a sociálnej sieti každý deň pribudne infografika, profesionálne spracované video alebo iný obsah zameraný na sľuby, ktoré Matovičova vláda nezrealizovala. Do tvorby výstupov a ich šírenia Baťo investoval už niekoľko tisíc eur. Pre Aktuality sa vyjadril, že má ísť o jeho peniaze,“ informovala organizácia TIS, podľa ktorej je nutné preveriť aj facebooková kampaň s názvom Desolat, v rámci ktorej sa neznámi tvorcovia zaregistrovali ako mediálno-spravodajská spoločnosť.

    „Ich cieľom má byť tvorba čierneho politického humoru, v skutočnosti však nejde o politickú satiru. V platenom statuse napríklad, Matoviča označili za „úplný odpad spoločnosti“, alebo sa vysmiali z predsedu Progresívneho Slovenska, ktorý je podľa nich „komediant“,“ spresňuje TIS a na záver podotkla, že za hranu zákona sa dostáva aj platená kampaň týždenníka týždeň s názvom Ak neprídeš voliť. „Voličov tzv. demokratických strán sa až doteraz snažila mobilizovať heslami, ktoré sa len nepriamo vymedzovali voči opozícii. V najnovšom slogane však kampaň už pracuje aj s menom podpredsedu strany Smer (Naštveš Blahu, ak prídeš voliť),“ uzavrela organizácia.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Peter Strhan
    Peter Strhan
    Na EMEFKA Daily sa venujem predovšetkým aktuálnym správam zo Slovenska aj zo sveta. Je mi blízka história a politika.

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Finančná správa vyzbierala vyše 90-tisíc eur v pokutách od nepoctivých podnikateľov

    Z dôvodu vážnej dopravnej nehody na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Trenčína polícia uzavrela diaľnicu D1, a to už od križovatky Trnava.

    Na Letisku v Bratislave evakuujú ľudí. Niekto tam nahlásil bombu

    Vybrané diaľničné obchvaty miest budú na Slovensku od štvrtka zadarmo

    Na Kysuciach sa zrazil vlak s osobným autom, vodička utrpela zranenia

    Podľa najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu sa ku koncu júna 2023 nachádzalo v krajine 2 158 verejných nabíjacích bodov.

    Na Slovensku pribúdajú nabíjačky pre elektromobily. Už je ich vyše 2000

    Polícia zadržala na hranici cudzinca, ktorý mal falošné doklady

    Doručovacia služba Packeta, súčasť medzinárodného holdingu Packeta Group, zaznamenala v uplynulom roku pozoruhodný rast.

    Packeta pripravuje novinku. Mení sa zásadná vec, zásielku si vyzdvihneš jednoduchšie

    V radoch ukrajinských síl bojujúcich proti ruskej invázii pred niekoľkými dňami padol slovenský občan Rastislav Gajdošík.

    Slovenský dobrovoľník padol pri obrane Ukrajiny