Poľská spoločnosť Blik chce na Slovensku predstaviť systém online platieb, pôjde o posielanie drobných súm medzi ľuďmi. Ako ďalej informuje portál HNonline.sk, služba by na Slovensku mala byť dostupná v horizonte niekoľkých týždňov. V online obchodoch postačí klientovi zadať vygenerovaný kód, nerieši čísla platobných kariet, QR kódy či komplikované prevody.
„Minulý rok sme získali súhlas Národnej banky Slovenska na akvizíciu Viamo, čo viedlo k založeniu spoločnosti Blik SK,“ uviedol pre HN Dariusz Mazurkiewicz, predseda predstavenstva spoločnosti Polski Standard Płatności, prevádzkovateľa mobilného platobného systému Blik. To, ktorých partnerov bude mať na Slovensku a o aký termín ide, Mazurkiewicz nekonkretizoval.
Ktoré banky potvrdili spoluprácu?
Kým Slovenská sporiteľňa, Fio banka, ČSOB a 365.bank spoluprácu nateraz vylúčili, UniCredit Bank nebola konkrétna. „O všetkých novinkách budeme informovať včas,“ povedala hovorkyňa UniCredit Bank Zuzana Ďuďáková. Služby sa zrejme dočkajú klienti mBank. Ide podľa ich vyjadrení o zaujímavú možnosť rozšírenia portfólia a zatraktívnenia služieb pre klientov. Spolupráca vidia ako reálnu, no termín spustenia by nateraz neradi špecifikovali.
O presnom dátume zatiaľ nehovorí ani Tatra banka, no zároveň potvrdila, že ide o hudbu blízkej budúcnosti. „Našim klientom v najbližších mesiacoch sprístupníme platby cez Blik. Podporovať ich budeme prostredníctvom aplikácie Tatra banka Viamo. Klient si v nej bude môcť vygenerovať šesťciferný kód, ktorý následne použije na platbu u obchodníkov a v platobných bránach zapojených do programu Blik,“ tvrdí hovorkyňa Tatra banky Simona Miklošovičová. Podľa portálu Živé.sk by službu mala priniesť aj VÚB banka.
Platobný systém Blik umožňuje platiť u obchodníkov, na webe či vkladať a vyberať hotovosť. Rovnako sa dá cez službu rozdeliť účet. Všetko funguje cez vygenerované šesťmiestne kódy z mobilu, ktoré platia dve minúty. Nie je potrebná platobná karta. Firma u nás podľa portálu Živé.sk najskôr začne s platbami na webe a zrejme neskôr bude chcieť rozšíriť službu aj do kamenných obchodov. Vygenerovaný kód z mobilu sa zadá napríklad do platobného terminálu.