Viac

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, skoro polovica pravidelne

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. Ich počet sa tak po poklese v roku 2022 začal opäť zvyšovať a priblížil sa k rekordným hodnotám z obdobia pandémie. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper barometer spoločnosti DPD, ktorý sa uskutočnil v 22 európskych krajinách na vzorke 24.233 respondentov. Na Slovensku sa na prieskume zúčastnilo 1009 opýtaných.

    --- Reklama ---

    Mnohí nakupujú pravidelne

    „Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 % všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia viac ako 18 % všetkých svojich nákupov online a mesačne nakupujú v e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát,“ uviedla spoločnosť s tým, že 69 % ľudí na Slovensku nakupuje online oblečenie a módu. Nasleduje kozmetika (58 %) a obuv (52 %).

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. To je takmer toľko, ako počas pandémie.Zdroj: Pexels

    Dôvody sú mnohé

    Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred kamenným, je viacero. Šetrenie času uvádza osem z desiatich opýtaných. Dvaja z troch hovoria, že využívanie internetových obchodov znižuje stres z nakupovania. Pre 67 % ľudí je online nakupovanie natoľko pohodlné, že ho využívajú čoraz viac napriek tomu, že tovar musia niekedy vrátiť. Väčšina ľudí takisto v prieskume uviedla, že online vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.

    Z prieskumu takisto vyplynulo, že obyvatelia Slovenska nakupujúci online sú veľmi citliví na cenu. Pre 73 % z nich je najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní. Dvaja z troch nakupujúcich využívajú veľké zľavy a sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí je ochotných priplatiť za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu.

    --- Reklama ---

    Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný popis tovaru. Naopak, od nákupu ich podľa prieskumu odrádzajú zlé názory ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby požadovaného tovaru.

    „Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú pohodlnejšiu a často príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich potreby,“ uzavrel generálny riaditeľ spoločnosti na Slovensku Peter Pavuk.

    Zdroj :
    TASR

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    rady ohľadom kúpania

    Väčšina umelých i prírodných kúpalísk na Slovensku je v prevádzke. Kde sa neodporúča kúpanie?

    Súd v Trnave rozhodol. Juraj Csiffary bude vyšetrovaný vo väzbe za vraždu 31-ročnej Cynthie

    Zdanenie obchodných reťazcov by spôsobilo skokové zdraženie potravín, upozorňuje aliancia moderného obchodu

    2023 bude najteplejším

    Dnes bude na Slovensku jasno až polojasno, s teplotami do 32 stupňov Celzia

    Po tejto pracovnej pozícii je na Slovensku veľký dopyt. Najšikovnejší zarobia mesačne aj 1 700 eur

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Zavádzanie nových selektívnych daní nie je udržateľným spôsobom na riešenie deficitu, hovorí RÚZ

    ŠÚKL sťahuje z trhu jednu šaržu lieku na liečbu hyperkinetickej poruchy

    Manželka s ním odmietla piť, hodil po nej sekeru

    Jeden Slovák vypije ročne priemerne 10,5 litra čistého alkoholu. Z nového prieskumu WHO vyplývajú hrozivé údaje