Viac

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, skoro polovica pravidelne

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. Ich počet sa tak po poklese v roku 2022 začal opäť zvyšovať a priblížil sa k rekordným hodnotám z obdobia pandémie. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper barometer spoločnosti DPD, ktorý sa uskutočnil v 22 európskych krajinách na vzorke 24.233 respondentov. Na Slovensku sa na prieskume zúčastnilo 1009 opýtaných.

    --- Reklama ---

    Mnohí nakupujú pravidelne

    „Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 % všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia viac ako 18 % všetkých svojich nákupov online a mesačne nakupujú v e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát,“ uviedla spoločnosť s tým, že 69 % ľudí na Slovensku nakupuje online oblečenie a módu. Nasleduje kozmetika (58 %) a obuv (52 %).

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. To je takmer toľko, ako počas pandémie.Zdroj: Pexels

    Dôvody sú mnohé

    Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred kamenným, je viacero. Šetrenie času uvádza osem z desiatich opýtaných. Dvaja z troch hovoria, že využívanie internetových obchodov znižuje stres z nakupovania. Pre 67 % ľudí je online nakupovanie natoľko pohodlné, že ho využívajú čoraz viac napriek tomu, že tovar musia niekedy vrátiť. Väčšina ľudí takisto v prieskume uviedla, že online vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.

    Z prieskumu takisto vyplynulo, že obyvatelia Slovenska nakupujúci online sú veľmi citliví na cenu. Pre 73 % z nich je najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní. Dvaja z troch nakupujúcich využívajú veľké zľavy a sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí je ochotných priplatiť za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu.

    --- Reklama ---

    Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný popis tovaru. Naopak, od nákupu ich podľa prieskumu odrádzajú zlé názory ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby požadovaného tovaru.

    „Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú pohodlnejšiu a často príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich potreby,“ uzavrel generálny riaditeľ spoločnosti na Slovensku Peter Pavuk.

    Zdroj :
    TASR

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Pri elektronických testoch na vodičský preukaz je neúspešnosť Slovákov vyššia

    banka, výber z bankomatu, peniaze, mBank

    Klienti jednej z najväčších bánk na Slovensku si priplatia. Už čoskoro zmení svoj cenník poplatkov

    Na pozíciu eurokomisára vláda navrhne Maroša Šefčoviča

    Nemôžeme brať na ľahkú váhu, že nás niekto chce dostať z Európskej únie, hovorí Ódor

    Ministrovi práce a sociálnych vecí sa podarilo nájsť zdroje na zvýšenie dodatočného jednorazového príspevku pre všetkých dôchodcov.

    Dôchodcovia ocenili návrh SNS na prenos rekreačných poukazov seniorom

    Poznáme dôvod, prečo sa zrušil príspevok na zuby. Zdravotné poisťovne pripravujú nové benefity

    Väčšina Ukrajincov si myslí, že aj v prípade redukcie pomoci zo Západu, by krajina mala pokračovať v boji za oslobodenie okupovaných oblastí.

    Slováci v priebehu necelých dvoch dní vyzbierali viac ako milión eur na muníciu pre Ukrajinu

    Pod zámienkou investovania peňazí do kryptomien podvodníci pripravili poškodeného o viac ako 100-tisíc eur.

    Polícia vyšetruje kryptomenový podvod, poškodený prišiel o viac ako 100-tisíc eur