Viac

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, skoro polovica pravidelne

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. Ich počet sa tak po poklese v roku 2022 začal opäť zvyšovať a priblížil sa k rekordným hodnotám z obdobia pandémie. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper barometer spoločnosti DPD, ktorý sa uskutočnil v 22 európskych krajinách na vzorke 24.233 respondentov. Na Slovensku sa na prieskume zúčastnilo 1009 opýtaných.

    --- Reklama ---

    Mnohí nakupujú pravidelne

    „Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 % všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia viac ako 18 % všetkých svojich nákupov online a mesačne nakupujú v e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát,“ uviedla spoločnosť s tým, že 69 % ľudí na Slovensku nakupuje online oblečenie a módu. Nasleduje kozmetika (58 %) a obuv (52 %).

    Na internete nakupuje 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. To je takmer toľko, ako počas pandémie.Zdroj: Pexels

    Dôvody sú mnohé

    Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred kamenným, je viacero. Šetrenie času uvádza osem z desiatich opýtaných. Dvaja z troch hovoria, že využívanie internetových obchodov znižuje stres z nakupovania. Pre 67 % ľudí je online nakupovanie natoľko pohodlné, že ho využívajú čoraz viac napriek tomu, že tovar musia niekedy vrátiť. Väčšina ľudí takisto v prieskume uviedla, že online vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.

    Z prieskumu takisto vyplynulo, že obyvatelia Slovenska nakupujúci online sú veľmi citliví na cenu. Pre 73 % z nich je najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní. Dvaja z troch nakupujúcich využívajú veľké zľavy a sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí je ochotných priplatiť za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu.

    --- Reklama ---

    Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný popis tovaru. Naopak, od nákupu ich podľa prieskumu odrádzajú zlé názory ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby požadovaného tovaru.

    „Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú pohodlnejšiu a často príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich potreby,“ uzavrel generálny riaditeľ spoločnosti na Slovensku Peter Pavuk.

    Zdroj :
    TASR

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Finančná správa vyzbierala vyše 90-tisíc eur v pokutách od nepoctivých podnikateľov

    Z dôvodu vážnej dopravnej nehody na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Trenčína polícia uzavrela diaľnicu D1, a to už od križovatky Trnava.

    Na Letisku v Bratislave evakuujú ľudí. Niekto tam nahlásil bombu

    Vybrané diaľničné obchvaty miest budú na Slovensku od štvrtka zadarmo

    Na Kysuciach sa zrazil vlak s osobným autom, vodička utrpela zranenia

    Podľa najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu sa ku koncu júna 2023 nachádzalo v krajine 2 158 verejných nabíjacích bodov.

    Na Slovensku pribúdajú nabíjačky pre elektromobily. Už je ich vyše 2000

    Polícia zadržala na hranici cudzinca, ktorý mal falošné doklady

    Doručovacia služba Packeta, súčasť medzinárodného holdingu Packeta Group, zaznamenala v uplynulom roku pozoruhodný rast.

    Packeta pripravuje novinku. Mení sa zásadná vec, zásielku si vyzdvihneš jednoduchšie

    Ľudí s arachnofóbiou táto správa nepoteší. Zoológovia objavili tri nové druhy pavúkov