Viac

    Masívny prechod na elektromobily nie je pre Európu voľbou, ale nevyhnutnosťou, tvrdia automobilky

    Masívny prechod na elektromobily nie je v súvislosti so snahou rapídne znížiť emisie CO2 osobných ako aj nákladných áut voľbou ale nevyhnutnosťou. Jednoduché stanovenie ambicióznych cieľov v oblasti elektrifikácie bez vytvorenia rovnako ambicióznych podmienok na ich realizáciu však nie je rozumnou stratégiou. Takýto odkaz posielajú kompetentným európske automobilky.

    --- Reklama ---

    „Starý kontinent musí urobiť oveľa viac, aby rozvinul svoj priemysel elektrických vozidiel. Ešte naliehavejšie je to v súvislosti s blížiacimi sa eurovoľbami,“ zdôraznilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Celý sektor sa zaviazal investovať do roku 2030 do elektrifikácie 250 miliárd eur, čo je viac ako HDP niekoľkých členských štátov dohromady.

    Revolúcia v oblasti elektromobility však podľa združenia znamená oveľa viac, než len nahradenie jednej technológie hnacieho ústrojenstva inou. „Vyžaduje si to tímovú spoluprácu. A to je náročné,“ skonštatovalo. ACEA poukázalo na problematiku nabíjacej infraštruktúry. Podľa jej odhadov bude do roku 2030 nutné vybudovať v Európe 8,8 milióna nabíjacích miest, čo si vyžaduje výrazné zrýchlenie aktuálneho tempa.

    Nabíjacie stanice pre elektromobilyZdroj: Pexels

    Európa musí taktiež prijať vhodné stimuly, ktoré podnietia jej obyvateľov k prechodu na elektrické vozidlá. Aktuálne majú túto právomoc jednotlivé štáty, podporné opatrenia sú rôzne, a tým sa prehlbujú vzájomné rozdiely a sťažuje sa dobiehanie bohatších krajín tými chudobnejšími, ktoré si nemôžu dovoliť zvýšený tlak na verejné rozpočty. Faktom taktiež je, že výroba elektromobilov v Európe stojí viac ako modelov so spaľovacími motormi alebo elektromobilov dovážaných z iných regiónov.

    --- Reklama ---

    Kompetentní musia podľa združenia lepšie podporovať cenovo dostupnú výrobu, a to prostredníctvom zníženia vysokých nákladov na výrobu batérií, vysokých cien energií, ako aj zabezpečením prístupu ku kritickým surovinám. „Cenová dostupnosť elektromobilov je nepochybne problémom pre výrobcov automobilov aj spotrebiteľov,“ priznáva. Úspešný prechod na elektromobily si vyžaduje rozsiahlu infraštruktúru, silnú podporu trhu a konkurencieschopné a cenovo dostupné výrobné podmienky v Európe.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    rady ohľadom kúpania

    Väčšina umelých i prírodných kúpalísk na Slovensku je v prevádzke. Kde sa neodporúča kúpanie?

    Súd v Trnave rozhodol. Juraj Csiffary bude vyšetrovaný vo väzbe za vraždu 31-ročnej Cynthie

    Zdanenie obchodných reťazcov by spôsobilo skokové zdraženie potravín, upozorňuje aliancia moderného obchodu

    2023 bude najteplejším

    Dnes bude na Slovensku jasno až polojasno, s teplotami do 32 stupňov Celzia

    Po tejto pracovnej pozícii je na Slovensku veľký dopyt. Najšikovnejší zarobia mesačne aj 1 700 eur

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Zavádzanie nových selektívnych daní nie je udržateľným spôsobom na riešenie deficitu, hovorí RÚZ

    Manželka s ním odmietla piť, hodil po nej sekeru

    Jeden Slovák vypije ročne priemerne 10,5 litra čistého alkoholu. Z nového prieskumu WHO vyplývajú hrozivé údaje

    Nepriaznivé počasie na festivale Pohoda viedlo k nečakanému ukončeniu podujatia a spusteniu policajného vyšetrovania.

    Polícia žiada verejnosť o videá búrky na festivale Pohoda