Viac

    Masívny prechod na elektromobily nie je pre Európu voľbou, ale nevyhnutnosťou, tvrdia automobilky

    Masívny prechod na elektromobily nie je v súvislosti so snahou rapídne znížiť emisie CO2 osobných ako aj nákladných áut voľbou ale nevyhnutnosťou. Jednoduché stanovenie ambicióznych cieľov v oblasti elektrifikácie bez vytvorenia rovnako ambicióznych podmienok na ich realizáciu však nie je rozumnou stratégiou. Takýto odkaz posielajú kompetentným európske automobilky.

    --- Reklama ---

    „Starý kontinent musí urobiť oveľa viac, aby rozvinul svoj priemysel elektrických vozidiel. Ešte naliehavejšie je to v súvislosti s blížiacimi sa eurovoľbami,“ zdôraznilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Celý sektor sa zaviazal investovať do roku 2030 do elektrifikácie 250 miliárd eur, čo je viac ako HDP niekoľkých členských štátov dohromady.

    Revolúcia v oblasti elektromobility však podľa združenia znamená oveľa viac, než len nahradenie jednej technológie hnacieho ústrojenstva inou. „Vyžaduje si to tímovú spoluprácu. A to je náročné,“ skonštatovalo. ACEA poukázalo na problematiku nabíjacej infraštruktúry. Podľa jej odhadov bude do roku 2030 nutné vybudovať v Európe 8,8 milióna nabíjacích miest, čo si vyžaduje výrazné zrýchlenie aktuálneho tempa.

    Nabíjacie stanice pre elektromobilyZdroj: Pexels

    Európa musí taktiež prijať vhodné stimuly, ktoré podnietia jej obyvateľov k prechodu na elektrické vozidlá. Aktuálne majú túto právomoc jednotlivé štáty, podporné opatrenia sú rôzne, a tým sa prehlbujú vzájomné rozdiely a sťažuje sa dobiehanie bohatších krajín tými chudobnejšími, ktoré si nemôžu dovoliť zvýšený tlak na verejné rozpočty. Faktom taktiež je, že výroba elektromobilov v Európe stojí viac ako modelov so spaľovacími motormi alebo elektromobilov dovážaných z iných regiónov.

    --- Reklama ---

    Kompetentní musia podľa združenia lepšie podporovať cenovo dostupnú výrobu, a to prostredníctvom zníženia vysokých nákladov na výrobu batérií, vysokých cien energií, ako aj zabezpečením prístupu ku kritickým surovinám. „Cenová dostupnosť elektromobilov je nepochybne problémom pre výrobcov automobilov aj spotrebiteľov,“ priznáva. Úspešný prechod na elektromobily si vyžaduje rozsiahlu infraštruktúru, silnú podporu trhu a konkurencieschopné a cenovo dostupné výrobné podmienky v Európe.

    Zdroj :
    SITA

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Finančná správa vyzbierala vyše 90-tisíc eur v pokutách od nepoctivých podnikateľov

    Z dôvodu vážnej dopravnej nehody na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Trenčína polícia uzavrela diaľnicu D1, a to už od križovatky Trnava.

    Na Letisku v Bratislave evakuujú ľudí. Niekto tam nahlásil bombu

    Vybrané diaľničné obchvaty miest budú na Slovensku od štvrtka zadarmo

    Na Kysuciach sa zrazil vlak s osobným autom, vodička utrpela zranenia

    Podľa najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu sa ku koncu júna 2023 nachádzalo v krajine 2 158 verejných nabíjacích bodov.

    Na Slovensku pribúdajú nabíjačky pre elektromobily. Už je ich vyše 2000

    Polícia zadržala na hranici cudzinca, ktorý mal falošné doklady

    V radoch ukrajinských síl bojujúcich proti ruskej invázii pred niekoľkými dňami padol slovenský občan Rastislav Gajdošík.

    Slovenský dobrovoľník padol pri obrane Ukrajiny

    Zlatá olympijská medaila podľa analytika nemala ešte nikdy vyššiu hodnotu ako teraz