Takmer desať percent učiteľov zo slovenských základných škôl (ZŠ) a stredných škôl (SŠ) sa stretlo s prejavmi klimatickej úzkosti alebo veľmi citlivým vnímaním environmentálnych tém u žiakov a študentov. Skoro štvrtina pedagógov pritom nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti. Vyplýva to z prieskumu realizovaného Centrom environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica. TASR o tom informovala jeho komunikačná manažérka Eva Sládková.
Situácia duševného zdravia detí a mládeže v súvislosti s postupujúcou klimatickou krízou sa podľa riaditeľky CEEV Živica Ivany Poláčkovej zhoršuje. „Klimatická kríza neustále postupuje a jej prejavy sú už evidentné aj na našom území v podobe extrémnych zmien počasia alebo dlhotrvajúceho sucha a horúčav. Citlivejšie povahy vnímajú tento trend intenzívnejšie a ťažšie znášajú obavy o svoju budúcnosť a budúcnosť našej planéty,“ vysvetlila.
Prieskum tiež ukázal, že skoro štvrtina pedagógov nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti u detí a študentov. „Jednak preto, že je to stále pomerne nový pojem, a tiež preto, že téma klimatickej zmeny je pre mnohých stále a tabu, keďže je veľmi komplexná a pomerne zložitá, čo priznalo až 60 percent zapojených respondentov,“ uviedla Poláčková. Prieskum bol realizovaný na vzorke viac ako 160 respondentov.