Slovenská pošta opakovane upozorňuje na podvodníkov zneužívajúcich jej meno. Najnovšie v súvislosti s vyžiadaním si doplňujúcich adresných údajov či úhradou colných poplatkov.
Po kliknutí na priložený link a po vypísaní požadovaných informácií vyzývajú podvodníci ľudí zadať údaje o platobnej karte. Slovenská pošta v utorok preto občanov vyzvala, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch.
Slovenská pošta zároveň upozornila, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sieti úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. „Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky a colných poplatkov, klient zaplatí pri preberaní zásielky, či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Štátna poštová spoločnosť zaznamenala približne 60 rôznych typov podvodných správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.
„Ukážky falošných správ a e-mailov sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej pošty https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody, prípadne zákazníci si môžu informácie overiť zavolaním na linku Zákazníckeho centra,“ dodala Dorčáková. V prípade, že klienti na tieto podvodné e-maily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, pošta im odporúča obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.