Čoraz viac Slovákov platí v obchodoch mobilmi. Pred tromi rokmi tvorili úhrady prostredníctvom mobilných telefónov len päť percent z celkového objemu platieb pri termináloch v predajniach, v súčasnej dobe je to už viac ako 20 percent. Vyplýva to z údajov spoločnosti Home Credit.
Za uplynulý rok najčastejšie zákazníci nakupovali v kamenných obchodoch na splátky mobilné telefóny a príslušenstvo k nim (takmer 60 %), potom práčky a umývačky (12 %) a na treťom mieste televízory (11 %). V prípade e-shopov bolo nákupné správanie sa klientov spoločnosti Home Credit v podstate identické.
„Už dlhšie registrujeme čoraz väčší záujem o moderné technológie aj v oblasti spotrebiteľského financovania. Samozrejme, patrí sem aj stále populárnejšia platba smartfónmi, kde sme zaznamenali medziročný nárast objemu transakcií mobilom až o 36 percent. Na druhej strane badáme, že objem nákupov uhradených u obchodníkov fyzickou kartou klesol medziročne o štvrtinu,“ uviedol Marek Tomčík, riaditeľ divízie obchodu zo spoločnosti Home Credit.
Podľa údajov Home Creditu stále viac Slovákov využíva virtuálne platobné karty. „Samozrejme, množstvo ľudí vlastní popri virtuálnych kartách aj plastové, no omnoho viac v bežnom živote využívajú práve tie digitalizované a klasické karty majú jednoducho uložené v peňaženkách. Každopádne, počty virtuálnych kariet z roka na rok rastú, čo sa aj očakávalo. Z našich dát vyplýva, že vydaných virtuálnych kariet medziročne pribudlo až o 143 percent,“ uviedol Tomčík.
Podľa spoločnosti Home Credit je virtuálna karta bezpečnejšia ako plastová, keďže vďaka zabezpečenej aplikácii nemôže dôjsť k jej odcudzeniu. „Virtuálnu kartu vám napríklad nikto nemôže ukradnúť s peňaženkou ako v prípade fyzickej karty,” uzavrela spoločnosť.