Viac

    Obyvatelia Komárna žiadajú modernizáciu železničnej trate do Bratislavy

    O urýchlenú obnovu a modernizáciu železničnej trate Bratislava – Komárno žiadajú ministerstvo dopravy petíciou obyvatelia komárňanského regiónu. Rezort dopravy uviedol, že na zdvojkoľajnenie trate je vypracovaná štúdia realizovateľnosti, problémom je však financovanie.

    --- Reklama ---

    Prvý vlak prešiel po 95 kilometrov dlhej trati pred takmer 130 rokmi. Trať je doteraz jednokoľajná, v celom úseku neelektrifikovaná s výnimkou konečných staníc. „Mestská i krajská samospráva v uplynulých rokoch pravidelne lobovali v tejto veci. Je neprijateľné, že do Budapešti trvá cesta 60 minút a do Bratislavy 130 minút,“ povedal primátor Komárna Béla Keszegh.

    Podľa vyjadrenia Ministerstva dopravy SR bez zabezpečeného financovania nemôže rezort vyhlásiť súťaž na projektovú dokumentáciu ani zhotoviteľa jednotlivých stavieb. Štúdia uskutočniteľnosti z roku 2021 porovnávala šesť základných variantov líšiacich sa technickým riešením. Investičné náklady projektu dosahujú v štúdii 18 až 922 miliónov eur v závislosti od zvoleného variantu.

    O urýchlenú obnovu a modernizáciu železničnej trate žiadajú ministerstvo dopravy petíciou obyvatelia komárňanského regiónu.

    Železničná infraštruktúra na trati sa podľa signatárov petície blíži k hranici svojej životnosti. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 až 40 rokov, hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti viac ako polovica dĺžky trate.

    --- Reklama ---

    Podľa interného zhodnotenia Železníc SR si trať Bratislava – Komárno vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027. V prípade jej nezrealizovania hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 kilometrov za hodinu a zvýšeného výskytu porúch, zverejnil Útvar hodnoty za peniaze v apríli 2022.

    Nedostatočná kapacita trate bráni naplneniu rastúceho dopytu v osobnej a nákladnej železničnej doprave. Ročný počet prepravených cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z 800.000 cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny v roku 2022. Súčasná kapacita trate bráni ďalšiemu posilneniu osobnej a nákladnej dopravy, upozorňujú signatári petície.

    Zdroj :
    TASR

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    rady ohľadom kúpania

    Väčšina umelých i prírodných kúpalísk na Slovensku je v prevádzke. Kde sa neodporúča kúpanie?

    Súd v Trnave rozhodol. Juraj Csiffary bude vyšetrovaný vo väzbe za vraždu 31-ročnej Cynthie

    Zdanenie obchodných reťazcov by spôsobilo skokové zdraženie potravín, upozorňuje aliancia moderného obchodu

    2023 bude najteplejším

    Dnes bude na Slovensku jasno až polojasno, s teplotami do 32 stupňov Celzia

    Po tejto pracovnej pozícii je na Slovensku veľký dopyt. Najšikovnejší zarobia mesačne aj 1 700 eur

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Zavádzanie nových selektívnych daní nie je udržateľným spôsobom na riešenie deficitu, hovorí RÚZ

    ŠÚKL sťahuje z trhu jednu šaržu lieku na liečbu hyperkinetickej poruchy

    Manželka s ním odmietla piť, hodil po nej sekeru

    Jeden Slovák vypije ročne priemerne 10,5 litra čistého alkoholu. Z nového prieskumu WHO vyplývajú hrozivé údaje