Viac

    Obyvatelia Komárna žiadajú modernizáciu železničnej trate do Bratislavy

    O urýchlenú obnovu a modernizáciu železničnej trate Bratislava – Komárno žiadajú ministerstvo dopravy petíciou obyvatelia komárňanského regiónu. Rezort dopravy uviedol, že na zdvojkoľajnenie trate je vypracovaná štúdia realizovateľnosti, problémom je však financovanie.

    --- Reklama ---

    Prvý vlak prešiel po 95 kilometrov dlhej trati pred takmer 130 rokmi. Trať je doteraz jednokoľajná, v celom úseku neelektrifikovaná s výnimkou konečných staníc. „Mestská i krajská samospráva v uplynulých rokoch pravidelne lobovali v tejto veci. Je neprijateľné, že do Budapešti trvá cesta 60 minút a do Bratislavy 130 minút,“ povedal primátor Komárna Béla Keszegh.

    Podľa vyjadrenia Ministerstva dopravy SR bez zabezpečeného financovania nemôže rezort vyhlásiť súťaž na projektovú dokumentáciu ani zhotoviteľa jednotlivých stavieb. Štúdia uskutočniteľnosti z roku 2021 porovnávala šesť základných variantov líšiacich sa technickým riešením. Investičné náklady projektu dosahujú v štúdii 18 až 922 miliónov eur v závislosti od zvoleného variantu.

    O urýchlenú obnovu a modernizáciu železničnej trate žiadajú ministerstvo dopravy petíciou obyvatelia komárňanského regiónu.

    Železničná infraštruktúra na trati sa podľa signatárov petície blíži k hranici svojej životnosti. Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 až 40 rokov, hranica životnosti tejto infraštruktúry je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti viac ako polovica dĺžky trate.

    --- Reklama ---

    Podľa interného zhodnotenia Železníc SR si trať Bratislava – Komárno vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027. V prípade jej nezrealizovania hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 kilometrov za hodinu a zvýšeného výskytu porúch, zverejnil Útvar hodnoty za peniaze v apríli 2022.

    Nedostatočná kapacita trate bráni naplneniu rastúceho dopytu v osobnej a nákladnej železničnej doprave. Ročný počet prepravených cestujúcich sa od vstupu súkromného dopravcu zvýšil z 800.000 cestujúcich v roku 2011 na 4 milióny v roku 2022. Súčasná kapacita trate bráni ďalšiemu posilneniu osobnej a nákladnej dopravy, upozorňujú signatári petície.

    Zdroj :
    TASR

    Autor

    Najnovšie články

    Súvisiace články

    Priemerná nominálna mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR dosiahla v roku 2023 hodnotu 1430 eur. Medziročne sa zvýšila o 9,7 %.

    Finančná správa vyzbierala vyše 90-tisíc eur v pokutách od nepoctivých podnikateľov

    Z dôvodu vážnej dopravnej nehody na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Trenčína polícia uzavrela diaľnicu D1, a to už od križovatky Trnava.

    Na Letisku v Bratislave evakuujú ľudí. Niekto tam nahlásil bombu

    Vybrané diaľničné obchvaty miest budú na Slovensku od štvrtka zadarmo

    Na Kysuciach sa zrazil vlak s osobným autom, vodička utrpela zranenia

    Podľa najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu sa ku koncu júna 2023 nachádzalo v krajine 2 158 verejných nabíjacích bodov.

    Na Slovensku pribúdajú nabíjačky pre elektromobily. Už je ich vyše 2000

    Polícia zadržala na hranici cudzinca, ktorý mal falošné doklady

    Doručovacia služba Packeta, súčasť medzinárodného holdingu Packeta Group, zaznamenala v uplynulom roku pozoruhodný rast.

    Packeta pripravuje novinku. Mení sa zásadná vec, zásielku si vyzdvihneš jednoduchšie

    Ľudí s arachnofóbiou táto správa nepoteší. Zoológovia objavili tri nové druhy pavúkov